Categorie van activiteit CmK cultuurtraject op maat, Cultureel aanbod instellingen
Soort activiteit Workshop
Doelgroep PO
Leerjaar Groep 6, Groep 7, Groep 8

Atelier Animatie: Wezens & Werelden - Workshop 3D animeren

Workshop 3D ontwerpen en animeren 

De films van Pixar en games als Fortnite lijken bijna magisch. Maar wist je dat je samen met MU Hybrid Art House ook zelf digitale wezens en werelden kunt maken? Tijdens de workshop ‘Atelier Animatie: Wezens & Werelden’ leer je hoe je jouw eigen creaties via de computer tot leven kunt laten komen!

Laat je fantasie de vrije loop

Wat ga jij maken? Misschien een enge slijmerige draak die over de vloer glijdt, of het schattigste pluizige wezentje ooit? Jij mag kiezen. In deze workshop leer je hoe het allemaal werkt. Het enige wat je nodig hebt, is je fantasie en creativiteit! Ieder wezen is uniek, kijk maar op postschooling.nl/wezens

Hoe gaat die van jou eruit zien?

MU Hybrid Art House x POST NEON

Deze workshop is een samenwerking tussen POST NEON en De Creatieve Code. POST NEON is een creatieve ontwerpstudio uit Amsterdam. Hun installatie Generation XYZ ging al langs diverse festivals en scholen. Met hun project POST SCHOOL proberen ze zoveel mogelijk jongeren kennis te laten maken met 3D ontwerp en animatie.

Aanbieder(s)

MU Eindhoven

Locatie

Op school

Losse inkoopprijs

€450 per dagdeel 

Eén dagdeel is te vullen met  2 workshops

Minimale afname per school is dus twee klassen. 


Datum

schooljaar 2025 - 2026

Schooljaar

2025-2026

Te betalen met cultuurkaart

Ja

Duur

90 - 120 minuten

Vereiste aantal begeleiders

1

Culturele competenties

Creërend
Reflectief

Passend bij stedelijke projecten

Dutch Design Week

Future skills

Creativiteit
Digitale geletterdheid

Disciplines

Design
Film & Fotografie
Kunst en Technologie

Meemaak-/maakactiviteit

Maken

Indicator(en) voor de inzet van technologie

Technologie wordt gebruikt als tool of medium: De leerling gebruikt technologie om kunst te maken.
Kunst & Technologie activiteit inzetten om verwonderen en dromen te stimuleren: De leerling onderzoekt eigen dromen, fascinaties en ideeën en zet deze in om technologische kunst te maken.

Technologie waarmee wordt gewerkt

Animatie/Video
3D-computersoftware

Aansluiting met andere disciplines

Filosofie
Burgerschap