Categorie van activiteit Cultureel aanbod instellingen
Soort activiteit Lessenreeks
Doelgroep PO, VO
Leerjaar Groep 6, Groep 7, Groep 8 , VMBO 1-2, VMBO 3-4, HAVO 1-2, HAVO 3-4-5, VWO 1-2-3

Weekly Challenges

Move to Create!

Body.scratch is het meeslepende spel dat jongeren laat dansen om op een voldoende manier te leren programmeren.

Dit is coderen zo duidelijk gemaakt als een two-step, letterlijk!

Gemakkelijk in te pluggen in uw klaslokaal!

1. Start de app op de smartphone en het scherm/digibord
2. Log in om beide apparaten te synchroniseren
3. Vertel uw leerlingen dat ze mogen beginnen

Onze leerlingen (8-16 jaar) ontwikkelen zowel sociale als technische vaardigheden :

→ Problemen oplossen
Leerlingen bouwen games, animaties en beeldende kunst. Ze worden spelenderwijs uitgedaagd om problemen met verschillende moeilijkheidsgraden op te lossen.

→ Cognitieve vaardigheden
Bewegen helpt bij creativiteit omdat het verschillende delen van de hersenen doet oplichten. Wij moedigen synchroniciteit tussen lichaam en geest aan, om creativiteit te bevorderen en tegelijkertijd een gezond proces van technologiegebruik te handhaven.

→ Sociale agency
Wij geloven dat het vermogen om samen te werken onvermijdelijk is om te gedijen in het leven. Door complementaire rollen te hebben, leren bodyscratchers elkaar te vertrouwen en in korte tijd beslissingen te nemen.

Immersieve uitdagingen in de kern van hoe te leren :

→ Retroscratch (REVERSE ENGINEERING)
Begrijpen hoe programma's werken door te beginnen met het eindresultaat en het product stap voor stap te ontleden.

→ Ecoscratch (ALGORITMISCHE OPTIMALISATIE)
Wij geloven dat het vermogen om samen te werken onvermijdelijk is om te gedijen in het leven. Door complementaire rollen te hebben, leren bodyscratchers elkaar te vertrouwen en in korte tijd beslissingen te nemen.

→ Guesssratch (CREATIEVE BELICHAMING)
Wij geloven dat het vermogen om samen te werken onvermijdelijk is om te gedijen in het leven. Door complementaire rollen te hebben, leren bodyscratchers elkaar te vertrouwen en in korte tijd beslissingen te nemen.

→ Obscratch (DEBUGGEN)
Wij geloven dat het vermogen om samen te werken onvermijdelijk is om te gedijen in het leven. Door complementaire rollen te hebben, leren bodyscratchers elkaar te vertrouwen en in korte tijd beslissingen te nemen.

Aanbieder(s)

Body Scratch

Locatie

Op school

Losse inkoopprijs

Eén vast bedrag, geen (verborgen) verrassingen.

Meer info op ons website

Datum

Het hele jaar door : https://bit.ly/body-scratch-free-demo-calendly

Schooljaar

2023-2024, 2022-2023, 2021-2022

Duur

Wij bevelen een minimum van 2 uur per week aan

Minimaal aantal leerlingen

1

Maximaal aantal leerlingen

geen

Vereiste aantal begeleiders

1 / groep

Culturele competenties

Analyserend
Creërend

Passend bij stedelijke projecten

Dutch Design Week

Future skills

Digitale geletterdheid
Sociale en culturele vaardigheden

Disciplines

Dans
Kunst en Technologie

Meemaak-/maakactiviteit

Maken

Technologie waarmee wordt gewerkt

Programmeren/coderen

Aansluiting met andere disciplines

Muziek/Beeldend/Dans/Theater