Concrete toepassing procesgerichte didactiek
Hoe maak ik als leerkracht goede open opdrachten voor creativiteitsontwikkeling van de leerling
Cultuurstation kreeg de vraag van een leerkracht:
“Ik zou graag willen leren hoe je goede opdrachten geeft zodat ieder kind ‘iets anders’ maakt”.
We zijn blij met deze vraag omdat die de mogelijkheid geeft alle leerkrachten een training van 2 bijeenkomsten aan te bieden om meer grip te krijgen op hoe je de individuele leerling centraal kan zetten en niet zozeer de leerstof en vaardigheden, die horen bij een kunstdiscipline zoals beeldende vorming of muziekonderwijs.
We werken vanuit de procesgerichte didaktiek en nemen je mee in de inrichting van een creatief proces en de samenhang binnen de school met andere vakken, thematisch onderwijs of een integrale methode die je school gebruikt.
Het overkoepelende doel is dat je leert hoe je leerlingen kunt begeleiden als ze zelf op onderzoek gaan en via een open opdracht een eigen proces doorlopen.
Pieter Mols van Contrapunt zal deze training verzorgen.
“Je mag van deze training veel inspiratie en verwachten en omdenkstrategieën!” - Pieter-
Office-S
CmK scholen gratis
donderdag 14 en 28 maart 2024 van 15:30 tot 17:30
2023-2024, 2022-2023
2 bijeenkomsten van 2 uur