Categorie van activiteit Leerplein
Soort activiteit Training
Doelgroep Cultuurprofessionals

Concrete toepassing procesgerichte didactiek - Cultuurprofessionals

Hoe maak ik als vakdocent goede open opdrachten voor creativiteitsontwikkeling van de leerling

CultuurStation kreeg de vraag van een leerkracht:
“Ik zou graag willen leren hoe je goede opdrachten geeft zodat ieder kind ‘iets anders’ maakt”.

Dit gaf ons de mogelijkheid geeft alle leerkrachten een training van 2 bijeenkomsten aan te bieden om meer grip te krijgen op hoe je de individuele leerling centraal kan zetten en niet zozeer de leerstof en vaardigheden, die horen bij een kunstdiscipline zoals beeldende vorming of muziekonderwijs.
Bij de eerste training bleek deze ook zeer geschikt te zijn voor cultuurprofessionals die de eigen lessen willen geven vanuit procesgerichte didactiek en deze bijvoorbeeld willen koppelen aan een thema van de school.

We werken vanuit de procesgerichte didaktiek en nemen je mee in de inrichting van een creatief proces en de samenhang binnen de school met andere vakken, thematisch onderwijs of een integrale methode die een school gebruikt.

Het overkoepelende doel is dat je leert hoe je leerlingen kunt begeleiden als ze zelf op onderzoek gaan en via een open opdracht een eigen proces doorlopen.

Pieter Mols van Contrapunt zal deze training verzorgen.
“Je mag van deze training veel inspiratie en verwachten en omdenkstrategieën!” - Pieter-

Aanbieder(s)

CultuurStation

Locatie

Office-S

Losse inkoopprijs

Gratis

Datum

Maandag 11 en 25 september 2023 van 10:00 – 12:00 uur

Schooljaar

2023-2024

Duur

2 bijeenkomsten van 2 uur