Ontwerp een organisme
Leerlingen gaan aan de slag met het onderwerp ‘evolutie’ en maken een game waarin zij hun eigen ontworpen organisme tot leven brengen.
Een interactief en speels lesprogramma rondom evolutie waarin leerlingen kennismaken met de beginselen van programmeren. Dit lesprogramma bestaat uit een les die je als leerkracht zelf uitvoert aan de hand van een lesbrief. Daarna komt maker Jan-Willem Otto in de klas voor één of twee lessen van 90 minuten.
Bij het creëren van een game zijn leerlingen betrokken bij het programmeren, ontwerpen en het uitwerken van een verhaal. Ze werken aan 21ste-eeuwse vaardigheden als creatief denken en handelen, ICT-vaardigheden, computational thinking, probleemoplossend denken en handelen en samenwerken.
Aanbieder(s)
Locatie
Op school
Losse inkoopprijs
€180 voor één les van 90 minuten
Additionele kosten
eventuele reiskosten
Datum
Op aanvraag
Schooljaar
2024-2025, 2023-2024
Te betalen met cultuurkaart
Ja
Duur
Lesbrief 50 minuten en één of twee workshoplessen van 90 minuten
Minimaal aantal leerlingen
15
Maximaal aantal leerlingen
30
Vereiste aantal begeleiders
1
Culturele competenties
Creërend
Reflectief
Future skills
Creativiteit
Probleemoplosvaardigheden
Disciplines
Kunst en Technologie
Meemaak-/maakactiviteit
Maken
Indicator(en) voor de inzet van technologie
Kunst & Technologie activiteit inzetten om verwonderen en dromen te stimuleren: De leerling komt in aanraking met technologische kunst die aanzet tot verwonderen en dromen.
Technologie waarmee wordt gewerkt
Programmeren/coderen
Gaming
Aansluiting met andere disciplines
Natuurkunde