Categorie van activiteit Cultureel aanbod instellingen
Soort activiteit Voorstelling
Doelgroep VO
Leerjaar VMBO 1-2, VMBO 3-4, HAVO 1-2, HAVO 3-4-5, VWO 1-2-3, VWO 4-5-6, Praktijkonderwijs, Speciaal onderwijs, Brugklas

over grenzen...

Het respecteren van grenzen is net zo belangrijk als het aangeven van grenzen. Maar hoe doe je dat, waar kun je dit leren? En waar kun je als jongere heen als je (seksueel) geïntimideerd of gepest wordt? Als iets echt niet ‘in de haak’ is, hoe onderneem je dan stappen? Leer tijdens deze interactieve theatervoorstelling over het aangeven en het respecteren van grenzen.

Gideon baalt enorm als hij hoort dat hij met die stille, altijd chagrijnige, ‘chick’ moet gaan samenwerken. Heeft hij weer! Nou, dan doet ze ook maar gewoon zijn zin. Wel zo gemakkelijk. Daarnaast hoeft hij waarschijnlijk niet eens door te drammen. Een eigen mening heeft ze toch niet…

Gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde. In iedere klas zitten veel verschillende persoonlijkheden.

Begrijpt die expressieve, altijd luidruchtige Gideon zijn introverte stille klasgenoot Meike echt niet?

Langzaam krijgt Gideon steeds meer macht als hij met Meike samenwerkt. Soms doet hij het er om. Maar vaak is Meike ook wel erg onderdanig en volgzaam. Of wordt haar gedrag dan verkeerd uitgelegd? Want Gideon is het natuurlijk een populaire, mooie jongen waar iedereen graag mee gezien wordt. Zo lang er geen duidelijk NEE van Meike klinkt, is Meike het met hem eens. Althans, dat concludeert Gideon. Maar vindt hij dat nou echt of is dat ook maar een houding?
 

Aan het einde van de voorstelling is er ruimte voor vragen en een korte nabespreking van de voorstelling

Aanbieder(s)

Helder Theater

Locatie

Op school

Losse inkoopprijs

in overleg

Datum

in overleg

Schooljaar

2025-2026, 2024-2025, 2023-2024, 2022-2023, 2021-2022, 2020-2021

Te betalen met cultuurkaart

Ja

Duur

50 minuten

Minimaal aantal leerlingen

10

Maximaal aantal leerlingen

30

Vereiste aantal begeleiders

minimaal 1 begeleider per klas

Culturele competenties

Reflectief

Disciplines

Theater