Categorie van activiteit Cultureel aanbod instellingen
Soort activiteit Museumbezoek
Doelgroep Leerkrachten PO, Docenten VO, Cultuurprofessionals, Studenten, PO, VO
Leerjaar Groep 8 , VMBO 3-4, HAVO 3-4-5, VWO 1-2-3, VWO 4-5-6, Brugklas

Rondleiding: wat is Design?

Als er één beroepsgroep is die een cruciale rol kan spelen bij het creëren van aansprekende alternatieven, dan zijn het ontwerpers. Zo goed als alles in ons leven is immers ontworpen, en ontwerpers hebben het unieke vermogen om mensen te betrekken, inspireren en activeren. Het is belangrijk om hun ideeën, experimenten en successen aan te jagen en door zoveel mogelijk mensen te laten ervaren. En dat is precies wat Kazerne Foundation doet.

Kom de slimme concepten, mooie producten en inspirerende scenario’s zelf ontdekken! 

Bij Kazerne vertellen we graag meer over de meerwaarde en impact van design en hoe ontwerpers helpen bij het vormgeven van de toekomst. Dat doen we aan de hand van de verschillende voorbeelden in de tentoonstelling. 

Rondleidingen zijn per kwartier te boeken, met een minimum van een halfuur. 

Onbekend met de wereld van design? Dan is onze missie geslaagd als jij en je leerlingen enthousiast zijn geworden over wat design kan doen.

Informeer vrijblijvend naar de mogelijkheden via office@kazerne.com.

 

Aanbieder(s)

Kazerne

Locatie

Kazerne

Losse inkoopprijs

Vanaf 121 euro per half uur

Additionele kosten

Hapjes en drankjes op nacalculatie, informeer vrijblijvend naar de mogelijkheden.

Datum

In overleg

Schooljaar

2025-2026, 2024-2025, 2022-2023, 2021-2022, 2020-2021

Duur

Minimaal 15 minuten, maximaal 1 uur

Minimaal aantal leerlingen

10

Maximaal aantal leerlingen

40

Vereiste aantal begeleiders

1 per 10 leerlingen

Culturele competenties

Analyserend
Reflectief

Passend bij stedelijke projecten

Dutch Design Week
Glow

Future skills

Creativiteit
Kritisch denken
Probleemoplosvaardigheden

Disciplines

Kunst en Technologie

Meemaak-/maakactiviteit

Meemaken

Indicator(en) voor de inzet van technologie

Kunst & Technologie activiteit inzetten om een kritische, open houding te stimuleren: De leerling onderzoekt verschillende posities ten aanzien van technologische ontwikkelingen en kan zijn/haar eigen positie bijstellen.
Kunst & Technologie activiteit inzetten om verwonderen en dromen te stimuleren: De leerling komt in aanraking met technologische kunst die aanzet tot verwonderen en dromen.