Categorie van activiteit CmK cultuurtraject op maat, Schoolvoorstelling
Soort activiteit Voorstelling
Doelgroep PO, SBO
Leerjaar Groep 1, Groep 2

Thuis - Mime Wave Kids

TIP VOOR BRAINPORTSCHOLEN

In een sprookjesachtig tafereel met geanimeerde schilderijen en passende muziek worden de kinderen meegezogen in de wereld van Anastasiia en haar hondje Djonnik.

(LET OP: voor deze voorstelling is een ruimte met enige verduistering noodzakelijk. Er mag vooral geen licht van achter op het scherm komen)

Als door een storm hun huis verdwijnt moeten ze op zoek gaan naar een nieuw huis.
Een huis waar ze zich weer thuis kunnen voelen.
Tijdens hun zoektocht door de meest verschillende landschappen, ontmoeten ze allerlei dieren.
Zouden ze in één van de huizen van hun dierenvrienden kunnen wonen?
Het huis van de giraf is veel te groot, het huis van de pinguïn te koud, maar ze geven niet op!
Uiteindelijk lukt het ze een huis te vinden waar ze zich thuis voelen.
Wil je weten hoe?
Maak dan de reis met Anastasiia en Djonnik mee en ontdek samen hun nieuwe thuis!

Een spannende, grappige en ontroerende voorstelling vol beweging, muziek en animatie.

Na de voorstelling mogen de kinderen op het podium hun eigen wenshuis tekenen.

De voorstelling ‘Thuis’ is geïnspireerd op het persoonlijke verhaal van maker Anastasiia Liubchenko.
Zij verliet haar huis in Oekraïne om op zoek te gaan naar een nieuw thuis in Nederland.

 

Aanbieder(s)

CultuurStation

Locatie

Op school

Losse inkoopprijs

2x spelen (2024) €1362,50
 

(2023) € 820 (1x spelen), € 1145 (2x spelen*), € 1471,50 (3x spelen*)

 

Datum

16, 17, 19, 20 januari 2023

Schooljaar

2022-2023

Duur

40 minuten + 10 minuten naprogramma

Maximaal aantal leerlingen

120 per voorstelling

Culturele competenties

Receptief

Disciplines

Kunst en Technologie
Theater

Meemaak-/maakactiviteit

Meemaken

Indicator(en) voor de inzet van technologie

Kunst & Technologie activiteit inzetten om verwonderen en dromen te stimuleren: De leerling komt in aanraking met technologische kunst die aanzet tot verwonderen en dromen.

Technologie waarmee wordt gewerkt

Animatie/Video

Aansluiting met andere disciplines

Muziek/Beeldend/Dans/Theater