Kunst & Technologie in het onderwijs; even boeiend als belangrijk!
Kunst & Technologie staat op steeds meer scholen hoog op de agenda. En daar hoort deze kunstdiscipline ook. Technologie, waaronder digitale media, is niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven. Daar moeten we ons toe verhouden. Wat houden zaken als programmeren/coderen, animatie/video en 3D-computersoftware in? Gaming, robotica, Virtual Reality/Augmented Reality, Kunstmatige Intelligentie? En vooral: wat kun je er zelf mee in de klas?
Tastbaar en begrijpelijk
Door Kunst & Technologie met elkaar te verbinden, kunnen we dat wat gecompliceerd lijkt of wat in de toekomst zal ontstaan, tastbaar en begrijpelijk maken. Kunstenaars zijn immers specialisten in het onder de aandacht brengen en laten ervaren van het ongewone en nieuwe. Nu is het nog niet helemaal duidelijk hoe je deze betrekkelijk nieuwe kunstdiscipline kunt inzetten in het onderwijs. Als je iets met een iPad doet, is dat dan Kunst & Technologie? Of als je een tekening maakt over de toekomst? En hoe zit het met Maakonderwijs; hoort dat er ook bij?
Lees meer